Thursday, July 29, 2010

suratan atau kebetulan??

tba saatnya,,aku termenung...aku keliru

aku yang sengaja memilih atau itu yg tersurat untukku???
betapa aku melalui perkara yang sama setiap ms,,
setiap waktu....setiap moment indah itu dtg knp mst aku ulangi
dengan perkara yang sama??mana mungkin aku mengeluh ntuk sebuah kehidupan...
seharusnya aku bersyukur dengan hembusan nafas yang diberikan....
namun mungkin boleh jika dikatakan penyesalan..
tp tidak seharusnya juga aku menyesal krna ak memilih jalan itu...

arhh mmg telah tertulis "manusia itu tidak sempurna,,sentiasa melakukan kesilapan"
tp mengapa??adakah wajar manusia itu melakukan kesilapan yang sama berulang kali??
adakah wajar memegang pd kata2 manusia itu tidak sempurna,,justeru kta bisa melakukan kesilapan berulangkali??

ya tuhan..
aku hambaMu yg lemah...yg senantiasa goyah,rapuh pd godaan duniawi...
yg sentiasa kalah pd mainan emosi dan perasaan..
yg akhirnya tega menyakiti insan yg teragung pengorbanannya..
ya rabbi..
ampuni aku...
sggh emosi itu sukar dimengerti...
perasaan itu juga sukar untuk difahami...
aku pohon petunjuk Mu untuk setiap perjalananku ya Allah..
dekatkanlah aku kpd jalan Mu,,
agar sentiasa aku mendapat redhaMu

No comments:

Post a Comment